2009. szeptember 19., szombat

Zippo és Nils Holgersson

A Zippo öngyújtóról - amit Lajos barátom gyűjt - egy iskola udvarán hallottam először. Világos, csupa ablak folyosók vették körül minden oldalról, sok iskolának van ilyen apró, belső udvara. A szakközépiskola udvarán említette a vörös hajú srác a Zippo öngyújtót. Hogy a Zippo jó. Hogy minél régebbi, annál többet ér. Hogy van hozzá övre tehető bőrtok is. Hogy a Zippo benzinnek jó illata van, de állítólag árt a fogaknak. Nem dohányoztam akkor sem, de azért megjegyeztem. A vörös, göndör srác a Nike cipőkhöz is értett, azt mondta, hogy még a legjobb hamisítványt is felismeri. Hogy még csak egy eset volt, amikor egy cipőről nem tudta megmondani, hogy hamis-e vagy sem. Sokat lógtunk azokban az időkben, egy évig jártam abba a suliba. A vörös srác azt is mondta, hogy kocsmát nyitni jó biznisz. Ezt Hortobágyiéknál mondta. Söröztünk, és mesélt a füves élményéről. És a tervéről, hogy kocsmát nyit. Hogy a barátnőjének ő az első, és ezért nagyon kötődik hozzá a lány - de ezt már a sétálóutcán mondta, ha jól emlékszem. Hogy ha egy másik lányról le akarja beszélni magát, akkor elképzeli, hogy hogyan végzi a dolgát (mármint a nagydolgát, a wc-n), és ezzel egy időre elmegy a kedve a szextől. Ezt pedig a balett-terem mellett mondta, ahol formás lábú lányok balettoztak. Sokat lógtunk azokban az időkben, főleg anyagismeret órára nem jártunk be. Sztaniszlovszki akkoriban mondta, hogy nem mindegy, hogy csíkos sikló vagy síkos csikló. Akkor még nem találtam ki, hogy nem mindegy, hogy fikció vagy frikció, csak pár évvel később. Az osztályba három vagy négy Levente is járt, pedig nem gyakori név. Harmincan sem voltunk, és volt három vagy négy Levente. Addig nem is volt Levente nevű osztálytársam, ott meg hirtelen lett négy. Vagy három. Általános iskolában a Márton névre csodálkoztam rá, mert addig csak Márton lúdról hallottam, a Nils Holgersson csodálatos utazása a vadludakkal c. rajzfilmből. Nem hétköznapi osztály, négy Levente. Az iskola belső udvara viszont átlagos volt, sok iskolában van olyan. Szóval ott hallottam először a Zippo öngyújtóról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése