2009. szeptember 14., hétfő

Terry Fox

Egyik ismerősöm kérdezte a minap, hogy voltam-e a Terry Fox futáson, a Margitszigeten.
Mondtam neki, hogy hobbifutóként csak néha futok egy-két kört a szigeten, és nem követem a futórendezvények eseménynaptárát, így aztán nem vettem részt rajta. Viszont felkeltette az érdeklődésem, hogy kicsoda Terry Fox.
Rákerestem, és amilyen szentimentális vagyok, a Wikipédia szócikket olvasva könnybe lábadt a szemem. Terry Fox tizennyolc éves volt, amikor rákot diagnosztizáltak nála, és amputálni kellett az egyik lábát. Eltervezte, hogy műlábbal keresztülfutja Kanadát, hogy adományokat gyűjtsön a rákkutatásra. 1980 tavaszán indult útnak. Körülbelül egy év múlva, a táv felénél, több mint 3000 mérföld megtétele után megállapították, hogy már a tüdejére is átterjedt a rák. Még élete utolsó napjaiban is futott néhány métert, aztán kómába esett és meghalt.
Ha olyan szerencsés leszek, hogy sokáig élek, és életem végéig teljesítek mondjuk ötven Kinizsi Százast és ötvenszer átúszom a Balatont, még akkor sem leszek sehol Terry Foxhoz képest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése