2009. szeptember 11., péntek

Balzac és a helyesírás

A Wikipédia szócikkben olvastam, hogy Balzacnak nagyon rossz volt a helyesírása. Ezen először egy kicsit meglepődtem, mert egy íróról azt feltételezi az ember, hogy helyesen ír - bár igaz, a francia nyelv elég bonyolult ebből a szempontból. Ahogy belegondolva az is igaz, hogy a helyesírás nem tartozik olyan szorosan a szépírói képességekhez, mint a történetmesélés, vagy gördülékeny mondatok papírra vetése, melyek olvasmányosan vezetik a szemet és a képzeletet. Most egy lakberendezői hasonlatot próbáltam ehhez keresni a fejemben (még a délután lapozgatott lakberendezési újság hatása alatt vagyok; szeretem a lakberendezési újságokat, általában a hipermarketekben, unalmas perceimben merítek belőlük vizuális élményt, harmóniát, színkompozíciókat), de hirtelen nem találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése